LEVERING: (Læs venligst alle info)
Forlænget returret på Julegaver købt i November / December 2024 - Indtil 6. Januar 2025 - skriv "Julegave" i beskedfeltet ved kassen.
Husk: at kontrollere din vare for evt fragtskader ved modtagelse - også gaver til senere brug - Fragtskader skal anmeldes til os indenfor 24 timer, uden undtagelse. Har du valgt Flexlevering overgår ansvaret for varen til dig når den er afleveret, derfor er det en stor fordel hvis du er hjemme ved levering og kan kontrollere forsendelsen. Hvis en vare er synlig skadet skal du nægte modtagelse, eller kvittere med forbehold. Hvis det er en flexlevering der er skadet skal du tage godt med billeder af varen. Dette gælder især pallefragt af krukker og havefigurer. (Læs mere nedenfor)
Der kan forekomme ekstra leveringstid på nogle af vores krukker, da der virkelig er tryk på, både hos os og vores leverandører - ALLE ligger vandret !!
OBS: Store krukker leveres KUN til kantsten og ikke f.eks på 4. sal i etagebyggeri, angiv evt anden leveringsadresse !!
Er en vare synlig skadet, skal du tage billeder af emballagen + billede af varen i emballagen/pallen + billede af den udpakkede beskadigede vare og sende til vores mail / ikke SMS.
Forventet leveringstid er - ca 1-5 hverdage på pakker/paller - evt forlænget leveringstid kan ses ved de enkelte produkter.
Smykker sendes som alm brevpost i boblekuvert og leveres direkte i din postkasse på din adresse. (3-9 hverdage) - ved gratis levering !! (PostNord overholder sjældent deres leveringstider, hvilket er frustrerende - Karma Shop er uden ansvar for dette)
Du kan derfor vælge Ekspress levering af Smykker ved kassen for kun 30,- (1-2 hverdage med QuickPost til din postkasse) - (gælder KUN Smykker i indkøbskurven - ikke sammen med andre varer, ellers annulleres din ordre)
Med forbehold for svigtende leverancer til os og forlængede leveringstider grundet transportører og producenter
Vi sender din vare direkte til din adresse eller til PakkeShop med GLS, hvis pakken vejer under 20 kg - ellers med Danske Fragtmænd hvis det er paller og storgods. Bemærk: At Danske Fragtmænd ikke bærer paller og storgods op på f.eks 2.sal, de stilles ved gadedøren/kantsten.
Du får altid en sms / e-mail med trackingnummer så du kan følge din pakke undervejs. Dog ikke ved køb af Smykker som er alm brevpost (fri fragt) eller quickpost (30,-)
Er du ikke hjemme ved levering af pakker, og ikke har valgt flexlevering, får du en sms om hvornår du kan hente pakken i din nærmeste GLS pakkeshop. - (gælder Ikke brevpost) - Husk at det er dit ansvar at afhente pakken inden liggefristen på 14 dage.
Ønsker du at varen må stilles hvis du ikke er hjemme, skal dette skrives i kommentarfeltet ved kassen - Dette er på eget ansvar !!
OBS - Vi kan ikke garantere at varen stilles på et evt ønsket sted. Transportøren sætter varen der hvor de kan komme til med palleløfter.
OBS - For pallefragt, tungt gods, Havekrukker og store havefigurer er priser KUN gældende til brofaste Øer.
Du finder din fragtpris når du ser din indkøbskurv / OBS: Returret er 14 dage fra modtagelse af varen !!
Ønsker du at returnere en vare har vi gjort det nemt for dig - Gælder kun pakker op til 20kg i Danmark. (Ikke Krukker)
- 1. Køb en pakkelabel online og spar penge på returnering - Fast pris KUN 50,- DKK (Printer kræves)
- 2. Link til billig returlabel >> https://retur.pakkelabels.dk/karma-shop
- 3. Husk at sætte pakkelabel godt fast på pakken med klar tape og indlever den i en GLS Pakkeshop.
- 4. OBS - Du får også tilsendt en QR kode som du blot viser i Pakkeshop - de udskriver så en label til dig (Hvis du ikke har printer)
- 5. Husk returformularen som du finder på samme link.
- 6. Du skal selv betale for returnering ved fortrudt køb, så jo billigere, jo bedre.
- 7. OBS: Der er IKKE returret på varer solgt som fjernsalg til virksomheder og institutioner med CVR.
- 8. Vi modtager ikke returpakker uden omdeling eller pr efterkrav, så husk at sende med omdeling.
- 9. Smykker og andre småting kan du returnere billigt og nemt som brevpost, helst i boblekuvert.
- 10. Husk altid en returformular (er vedhæftet din ordrebekræftelse) - ellers hent den >> HER
- 11. Nægter du modtagelse af en bestilt vare, bliver du faktureret for returfragt inden tilbagebetaling.
- 12. OBS - Ved returnering er det dig der er afsender og evt ansvarlig for fragtskader, hvis varen ikke er forsvarligt indpakket. Er der skade på varen når vi modtager den, er det dig der skal reklamere til GLS som afsender. Pak derfor varen rigtig godt ind.
RETURNERING:
Returnering af krukker, havefigurer, paller og stort gods
OBS: Der er IKKE returret på varer solgt som fjernsalg til virksomheder og institutioner med CVR.
Skal du returnere en stor/tung vare eller pallegods, kan du kontakte Danske Fragtmænd selv, eller kontakt os hvid du har brug for hjælp. - Bemærk: Du bliver modregnet/faktureret den reelle fragtpris for afhentning/returnering af storgods inden tilbagebetaling for varen - Dette er uanset hvad du har betalt i fragt for varens første fremsendelse til Dig.
VIGTIGT: Varen og emballagen skal være 100% intakt, som da du modtog varen, f.eks wrap plast på paller, stropper og fastgørelse på pallen mv inden den afhentes af evt fragtmand. Det er dit ansvar at varen er sikker under returnering !! - Du vil blive modregnet den evt værdiforringelse ved fragtskader, som er forårsaget af utilstrækkelig indpakning/emballering og fastgørelse af emnet.
Returnering af Pakker (Max 14 dage fra modtagelse af varen)
OBS: Der er IKKE returret på varer solgt som fjernsalg til virksomheder og institutioner med CVR.
OBS - Ved returnering af pakker er det dig der er afsender og evt ansvarlig for fragtskader, hvis varen ikke er forsvarligt indpakket. Er der skade på varen når vi modtager den, er det dig der skal reklamere til GLS/Danske Fragtmænd som afsender. Pak derfor varen rigtig godt ind. Vi tilbagebetaler IKKE købsbeløbet hvis vi modtager en skadet/defekt vare.
HUSK - Der er ikke returret på Vandfontæner hvis der har været påfyldt vand !!
HUSK - Der er ikke returret på Krukker hvis du har boret hul i bunden !!
OBS: Du kan ikke bare nægte modtagelse af en købt vare, hvis du har fortrudt køb (medmindre varen er fragtskadet) - Gør du det alligevel vil du blive faktureret for den reelle returfragt til os. Dette gælder også returfragt i forbindelse med uafhentede pakker som bliver returneret til Karma Shop..
FRAGTSKADER / DEFEKTE VARER:
Er din vare imod forventning synlig skadet ved modtagelse, skal du nægte modtagelse eller åbne forsendelsen og kontrollere den, inden transportøren kører igen. Er varen ikke synlig skadet, men indholdet er itu, skal du kontakte os hurtigst muligt og inden 24 timer. OBS: Du skal altid kontrollere din vare samme dag ved modtagelse. Gaver købt til senere brug er underlagt de samme vilkår, så kontroller ALTID din vare for evt fragtskader ved modtagelse !!
Er du hjemme ved levering og du kan se at varen er skadet, SKAL du nægte modtagelse !!
Ved flexlevering er det dig der overtager ansvaret for varen når den er afleveret, så er varen fragtskadet skal du tage billeder af både emballage og vare - det kan være op ad bakke at få erstatning for en skadet vare leveret på flex, så det bedste er at du er hjemme ved levering
Send IKKE defekte varer tilbage til os uden at kontakte os først, i så fald er det for egen fragt regning !!
HUSK - Kontakt os ALTID først med dit ordrenummer inden du evt returnerer en defekt vare !!
Send ALTID foto dokumentation af skaden+varen+al emballage når du henvender dig vedrørende fragtskader !! (samt ordrenummer)
- Gem alt emballage - både den indre og den ydre - indtil sagen er afsluttet.
- Pakken må ikke flyttes fra leveringsadressen.
Tag billeder af pakken og send dem til os. Der skal være billeder af:
- Pakkens udvendige flader
- Den samlede indvendige beskyttelse
- De skadede varer
- GLS-labelen skal være synlig på et af billederne.
Kolonihaver / Haveforeninger: Ved levering til kolonihaver og haveforeninger, aflæsses godset som standard ved den fælles parkeringsplads for at undgå problemer med adgangsveje. Vores lastbiler er desværre ikke i stand til at manøvrere gennem de smalle gange til individuelle haver. (Gælder paller og storgods)
Norske og Færøske kunder :
Skriv en mail med dine ønsker - Shoppen er kun åben for salg til Norge og Færøerne, når en aftale er på plads.
Fragt til Sverige og Tyskland
Vi sender gerne mindre produkter med GLS til vores Svenske og Tyske kunder som vi har handlet med i mange år - Du finder altid den aktuelle fragtpris til Norden i din indkøbskurv. UNDTAGET er Havekrukker + Havefigurer + Vandkunst som vi desværre IKKE sender til udland, grundet maksimum vægt på 20kg.
OBS: Udenlandske kunder kan IKKE benytte vores returlabel, men skal selv returnere med POSTNORD / Home Delivery eller GLS Business Parcel
Har du spørgsmål ?
Kontakt:
+45 6067 2409 (10:00 - 14:00)
Returadresse:
Karma Shop, Skallerupvej 481 - DK-9800 Hjørring (sendes med omdeling)
OBS - Vi har ikke hverken Butik eller Lager på adressen.
Vi genanvender mest mulig af vores brugte emballage og pakker gerne ind i f.eks aviser & genbrugspapkasser.